Op 22 december werd op de vereniging tijdens het Kerstschaken Gijs Looij verrast met de uitreiking van een gouden plakkaat omdat hij al sinds oktober 1983 lid is van Schaakvereniging Spijkenisse.

Hij was zelf niet echt op de hoogte dat dit zou gaan gebeuren. Hij was met zijn echtgenoot en SV-ster Desiree naar de club gekomen, waar ook zijn broer Erik en vriend Pierre Bijl aanwezig waren. Een echte verrassing dus.

De voorzitter kon in zijn speech goed uitleggen dat Gijs al zeer vele jaren van de 40 een belangrijke en veelzijdige rol heeft gespeeld binnen de vereniging. Naast zijn schaakactiviteiten, heeft hij trainingen gegeven, teamleider geweest, arbiter, bij evenementen belangrijke taken vervuld, zoals het J. de Kluyver jeugdtoernooi, en meer.

De voorzitter vondt het alleen jammer dat de laatse stap naar het bestuur nog niet was genomen  maar.....???

Gijs dank voor jouw inzet en enthousiasme door de jaren heen.

Gijs ontvangt het plakkat van Eric